قالب وبلاگ

تحقیقات آموزشی EDUCATIONAL RESEARCH
Educational Research تحقیقات آموزشی سنجش و اندازه گیری آموزش تدریس روش تحقیق 
لینک دوستان
لینک های مفید

تارنمای تحقیقات آموزشی

همیشه خواسته ام یادبگیرم   ولی می دانستم استادان واقعی دو قانون دارند

1.به کسی که آرزویی برای آموختن ندارد،تعلیم نخواهند داد.
2.هیچ مطلبی را برای کسی که خود در جستجوی درک آن نیست،توضیح نخواهند داد.


موضوعات مرتبط: فراشناخت (meta cognition)، نظارت و راهنمایی تعلیماتی ,Consultation,guidance، روانشناسی یادگیری Educational psicology، جامعه شناسی آموزش و پرورش Educational sociology، آموزش Education
[ سه شنبه 1393/12/12 ] [ 22:38 ] [ مدیر گروه ]

صفات مشخص نیم کره های مغز 

 

نیمکره چپ

نیمکره راست

ضمیر خودآگاه

ضمیر ناخودآگاه

حافظه کوتاه مدت

حافظه بلند مدت

دریافت آرام

دریافت سریع

جزئی نگری

کلی نگری

خطی و پیوسته و با دلیل

خلاقیت و خیال

حواس پنجگانه

حس ششم

آموزش از طریق تکرار

جذب اطلاعاتمثل یک اسفنج

استفاده از کلمات لیستها و شماره ها

استفاده از آهنگ صدا شکل و حافظه تصویری

بررسی یک داده در یک زمان

بررسی همه اطلاعات به صورت همزمان

عملی

(تحت فشار و استرس خوب عمل می کند)

احساسی

( وقتی خوب کار می کند که در حالت ریلکس و آرامش باشد)

 

در ادامه طبقه بندی جالب دو شیوه متفاوت آموزش را داریم. این مطلب از کتاب " میلیونر یک دقیقه ای: روشی موفق برای رسیدن به ثروت" نوشته مارک ویکتور هنسن و روبرت آلن گرفته شده است.

یادگیری تحول یافته

(Transformational)

یادگیری اطلاعاتی

  (Informational) 

نیمکره راست

نیمکره چپ

حسی

عقلانی

قلب

سر

خلاق

چهارچوب دار

کنجکاوی

جدی

اسفنجی و نرم

سخت و محکم

پاسخ را کشف کن

پاسخ را بگو

دریافت مستقیم

یادگیری از طریق تکرار

فعال

غیر فعال

حرکت کن

مانع

بهترین خودت باش

بهترین باش

فهم

دانش

مثبت

منفی

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی یادگیری Educational psicology، دانش آموزان و دانشجویان student، آموزش Education، تحقیقات آموزشی Educational Research
[ سه شنبه 1393/09/04 ] [ 19:39 ] [ مدیر گروه ]

یادگیری مغز محور چیست؟                                                                        

سیروس اسدیان


موضوعات مرتبط: روانشناسی یادگیری Educational psicology
ادامه مطلب
[ دوشنبه 1393/08/26 ] [ 7:44 ] [ مدیر گروه ]
[ سه شنبه 1393/06/25 ] [ 10:55 ] [ مدیر گروه ]
 

150 نکته در زمینه مراحل رشد کودک ونوجوان

14 تا 16 سالگی

( 11 تا 13 سالگی

8 تا 10 سالگی

5 تا 7 سالگی

4 سالگی :

3 سالگی :

1 تا 2 سالگی :


موضوعات مرتبط: روانشناسی یادگیری Educational psicology، پیش دبستانی و دبستان Pre school، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning
ادامه مطلب
[ پنجشنبه 1393/06/13 ] [ 16:30 ] [ مدیر گروه ]
[ چهارشنبه 1393/06/05 ] [ 1:58 ] [ مدیر گروه ]
  1. نظریه های یادگیری –یاددهی و کاربرد آن در کلاس

    دکتر احمد به پژوه. دانشيار روانشناسی دانشگاه تهران. هجدهم اسفند 1389. به نام ...
     
  2. Slide 1 - Free web hosting, free website, free web space - Build ...

    1- ايجاد زمينه هاي مناسب براي آشنايي معلمان با نظريه هاي يادگيري ... از طرفي اكثر نظريه هاي يادگيري تنها وجهي از وجوه يادگيري انسان را مورد توجه قرار مي ...
  3. یادگیری سازمانی - Free web hosting, free website, free web space ...

    نظريه هاي يادگيري. رفتار انسان تابع آموخته هاي اوست واگر يادگيري را پايه ...
  4. Slide 1 - Free web hosting, free website, free web space - Build ...

    educational researchتحقیقاتآموزشی  educational researchتحقیقاتآموزشی  educational researchتحقیقاتآموزشی  educational research

    ... راهبردها، ارائه بازخورد و کمک به بهبود يادگيري، کل نگر و مرتبط با زندگي ...
  5. Normal0falsefalsefalseEN-INX-NONEAR-SAMicrosoftInternetExplorer4

    educational researchتحقیقاتآموزشی  educational researchتحقیقاتآموزشی  educational researchتحقیقاتآموزشی  educational research

 


موضوعات مرتبط: فن و روش تدریس Teaching Methoods، روانشناسی یادگیری Educational psicology، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، Educational planning برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی Curriculum Planning، گروههای آموزشی Education Groups
[ سه شنبه 1393/06/04 ] [ 9:26 ] [ مدیر گروه ]

بیماری اوتیسم چیست؟

دلایل و علایم بیماری اوتیسم در کودکان


موضوعات مرتبط: روانشناسی یادگیری Educational psicology، اقدام پژوهی Action studies / Action research
ادامه مطلب
[ چهارشنبه 1393/05/01 ] [ 1:56 ] [ مدیر گروه ]
[ چهارشنبه 1393/05/01 ] [ 1:55 ] [ مدیر گروه ]
[ چهارشنبه 1393/05/01 ] [ 1:53 ] [ مدیر گروه ]
[ شنبه 1393/03/10 ] [ 17:38 ] [ مدیر گروه ]
[ چهارشنبه 1393/03/07 ] [ 17:35 ] [ مدیر گروه ]
[ شنبه 1392/12/10 ] [ 23:34 ] [ مدیر گروه ]
[ دوشنبه 1392/11/21 ] [ 23:59 ] [ مدیر گروه ]

رشد كودك پيش‌دبستاني

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، نظارت و راهنمایی تعلیماتی ,Consultation,guidance، گروههای آموزشی Education Groups، روانشناسی یادگیری Educational psicology، آموزش Education
ادامه مطلب
[ دوشنبه 1392/11/21 ] [ 21:40 ] [ مدیر گروه ]
[ پنجشنبه 1392/09/21 ] [ 23:13 ] [ مدیر گروه ]
[ سه شنبه 1392/09/19 ] [ 5:30 ] [ مدیر گروه ]

[PPT] 

روانشناسی تربیتی (رشته علوم تربیتی- روانشناسی)

تعریف و انواع یادگیری. یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر تجربه رخ دهد. 1- تغییر.
[PPT] 

روانشناسی تربیتی (رشته علوم تربیتی- روانشناسی)

روانشناسی تربیتی (رشته علوم تربیتی- روانشناسی). فصل اول. مراحل فعالیت های آموزشی: معرفی الگوی عمومی آموزش. هدفهای دقیق یادگیری: آموزش را تعریف کند.


موضوعات مرتبط: ادامه تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، Learning disorders,disabilities اختلالات یادگیری، روانشناسی یادگیری Educational psicology
[ سه شنبه 1392/05/08 ] [ 12:53 ] [ مدیر گروه ]


جلوه هاي حل مسأله در برنامه هاي درسي و كتاب هاي درسي وزارت آموزش و ...


حل مسأله در برنامه ي درسي بسياري از كشورها از جمله ژاپن، آمريكا، سنگاپور، انگلستان و مالزي به صورت هاي مختلف و گاهي با عبارت هاي گوناگون مورد تأكيد قرار ...

  1. Draft Version

    روشهای حل مسئله در سطح پياده سازي و مشکلات آن; مدلها در سطح طراحي و لزوم آن ... يکي از راههاي حل مساله interoperability تجانس (Homogenization) مي باشد: ...


عامل حل مسألهPPT

عامل حل مسأله، مسأله داده شده را از طريق يافتن دنباله ای از عمليات که آنرا از حالت اوليه مسأله به ... مراحل حل مسأله توسط عامل حل مسأله: (1) فرموله سازی هدف ...


موضوعات مرتبط: فن و روش تدریس Teaching Methoods، دانش آموزان و دانشجویان student، خلاقیت Creativity، روانشناسی یادگیری Educational psicology، آموزش Education، کارگاهها Workshop، تحقیقات آموزشی Educational Research
[ شنبه 1392/04/29 ] [ 23:45 ] [ مدیر گروه ]

همه چیز درباره سازمان یادگیرنده

  از سایت ارشدان مدیریت آموزشی

Educational Research تحقیقات آموزشی. Educational Research . Educational Research تحقیقات آموزشی


موضوعات مرتبط: اثر بخشی آموزشی Effective Education، تحلیل محتوای کتب درسی Textbooks Content Analysis، Educational planning برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی Curriculum Planning، روانشناسی یادگیری Educational psicology، آموزش Education، خبر آموزشی Education News
ادامه مطلب
[ دوشنبه 1392/04/24 ] [ 20:13 ] [ مدیر گروه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

"تحقیقات آموزشی""آموزش و پرورش" kharazmi"یادگیری ""دانش آموز" معلم "روش تدریس"مدیریت آموزشی "نظارت و راهنمایی"مدیریت درس برنامه ریزی ارزشیابی تحقیق پژوهش "یاددهی و یادگیری""گروههای آموزشی" "تکنولوژی آموزشی" معلمان دین مدیریت "برنامه ریزی" اختلالات یادگیری."Education" learning "student" teacher "teaching methods" "Supervision" course management planning exercise research study evaluating "teaching and learning" "educational research" "departments" "educational technology" teachers,learning disabilities.learning disorders
management "planning "Instructor Training
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت