قالب وبلاگ

تحقیقات آموزشی EDUCATIONAL RESEARCH
Educational Research تحقیقات آموزشی سنجش و اندازه گیری آموزش تدریس روش تحقیق 
لینک دوستان
لینک های مفید
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ] [ 23:7 ] [ مدیر گروه ]


قوانین یادگیری 


1-قانون آمادگی    ...  رسش

  2-قانون اثر     ..    لذت

3-قانون تمرین      .... تکرار

4- قانون تقدم         ....  اولین

5- قانون شدت     ....   تعداد حواس بیشتر

6 - کاربرد         ......   استفاده قاعده


چرا قوانین یادگیری 
رعایت آنها عمق و ماندگاری یادگیری را افزایش می دهد 

عمق : توان بسط و کاربرد

ماندگاری:  حداقل مقدار موثر پس از گذر زمان


موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش تطبیقی، پیش دبستانی و دبستان Pre school، دانش آموزان و دانشجویان student
ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ] [ 4:34 ] [ مدیر گروه ]
gf

عنوان كنفرانس:اهداف آموزش و پرورش پيش دبستاني استاد مربوطه. ...


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ جمعه ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ] [ 20:57 ] [ مدیر گروه ]

آموزش در مهدکودک های چین


تقسیم-غذا-(2) اگر دوست


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ] [ 14:2 ] [ مدیر گروه ]

رشد كودك پيش‌دبستاني

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، نظارت و راهنمایی تعلیماتی ,Consultation,guidance، گروههای آموزشی Education Groups، روانشناسی یادگیری Educational psicology، آموزش Education
ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ] [ 21:40 ] [ مدیر گروه ]

 انواع فعالیت های یاددهی ـ یادگیری در دوره پیش دبستان  


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ] [ 20:10 ] [ مدیر گروه ]
       از 1 تا 10 بشـمار                                                              کوچک،بزرگ،بزرگتر                                                
 (مفاهيم رياضيات (جلد1))                                                مفاهيم رياضيات (جلد2)
        
                                                              

 

 مي‌دوني فرق شب و روز چيه؟
مفاهيم علوم ويژه نو آموزان

      
  کتاب انگلیسی من
         چند گام تا نوشتن          
  

 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ] [ 20:5 ] [ مدیر گروه ]
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ] [ 19:38 ] [ مدیر گروه ]
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ] [ 19:30 ] [ مدیر گروه ]

مراحل طراحي آموزشي جشنواره ال وهاي تدريس برتر دوره يش دبستاني و ...


مراحل طراحي آموزشي جشنواره الگوهاي تدريس برتر دوره پيش دبستاني و ابتدايي  1ـ پايه و ماده درسي : ………….. 2ـ عنوان يا موضوع تدريس : … ...

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ] [ 20:51 ] [ مدیر گروه ]
لینکستان آموزش پیش دبستانی

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ ] [ 20:39 ] [ مدیر گروه ]
[ چهارشنبه ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ] [ 14:35 ] [ مدیر گروه ]

چند روش تدریس فعال

روش تدریس  کاوشگری

روش تدریس  دریافت مفهوم

روش تدریس طرح شبکه ای

روش تدریس بدیعه پردازی

روش تدریس پژوهش آموزش

روش تدریس ساختگرایی

روش تدریس بارش فکری


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school، ادامه تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، دانش آموزان و دانشجویان student، کتب درسی و کمک درسی، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، روش تدریس Teaching Methoods
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ] [ 23:27 ] [ مدیر گروه ]

روش تدریس کتاب ریاضی اول ابتدایی

 

بررسی صفحه به صفحه کتاب درسی

 

 برای دریافت روش تدریس کتاب ریاضی اول ابتدایی روی تصویر فوق کلیک کنید.

 منبع:دفتربرنامه‌ریزی‌وتألیف‌کتب‌درسی،گروه‌درسی‌ریاضی


موضوعات مرتبط: Download..دانلودها، لینکستان Links، پیش دبستانی و دبستان Pre school، کتب درسی و کمک درسی، روش تدریس Teaching Methoods
ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ] [ 10:35 ] [ مدیر گروه ]
[ دوشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ] [ 19:38 ] [ مدیر گروه ]

مقالات تخصصی اختلالات یادگیری

  کلیک و دانلود

برای همکارای عزیزی که مقالات فارسی خواستند

البته از دانشگاه محقق اردبیلی که بانی خیر و پایگاه علمی شدند سپاس


  مقايسه‌ی شايستگی اجتماعی و مولفه‌های آن در دانش‌آموزان دارای ناتوانی يادگيری و دانش‌آموزان

  بررسی ويژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه مشکلات يادگيری کلورادو

  تاثير آموزش بازی درمانی مادران بر مشکلات رفتاری کودکان دارای ناتوانی‌های يادگيری

  مقايسه‌ی کمال گرايی و تعلل‌ورزی در مادران دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری

  مقايسه‌ی نارسايی هيجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دارای اختلال يادگيری و بهنجار

  بررسی اثر بخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر کفايت اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال رياضی

  بررسی کارآمدی مراکز ناتوانی‌های يادگيری استان اردبيل در بهبود علايم اختلال يادگيری دانش آموزان








 


..

بررسی اثربخشی روش‌های نوروسايکولوژيک و تعليم محتوا در اصلاح اختلال رياضی
پيش‌بينی کننده‌های جمعيت شناختی اختلالات يادگيری در دانش‌آموزان مقطع ابتدايی استان گلستان
مقايسه‌ی سازگاری اجتماعی، هيجانی، تحصيلی و يادگيری خودتنظيمی در دانش‌آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری
شيوع ناتوانی‌های يادگيری در دانش‌آموزان پايه‌ی اول و دوم ابتدايی استان چهارمحال و بختياری
تأثير آموزش راهبردهای فراشناختی فعال تفکرمدارانه  و خود نظارتی بر درک مطلب دانش‌آموزان با مشکلات خواندن
اثر بخشی نرم افزار پيشبرد شناختی بر کارکرد‌های اجرايی، بازداری پاسخ و حافظه کاری کودکان دچار نارساخوانی و نقص توجه/ بيش فعالی
بررسی مقدماتی الگوی ترسيم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی

....

مقايسه و تحليل خطا های نوشتاری در دانش‌آموزان پسر عادی و نارسا نويس دوره‌ی ابتدايی

بررسی عوامل مؤث‍ّر بر مهارت‌های خوانانويسی دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدايی از ديدگاه معل‍ّمان

نقش عز‌ّت نفس و اضطراب امتحان در پيش بينی رضايت از زندگی دانش‌آموزان پسر دارای اختلال رياضی

مقايسه‌ی نيم رخ حافظه و توجه دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های يادگيری با دانش‌آموزان عادی

مقايسه‌ی باورهای خودکارآمدی و انگيزه‌ی پيشرفت در ميان دانش‌آموزان‌ِ با و بدون ناتوانی يادگيری

اثربخشی نقاشی درمانی درکاهش رفتارهای پرخاشگرانه‌ی دانش‌آموزان دختر دچار نارساخوانی

بررسی توان پيش بينی آزمون بندر-گشتالت برای آمادگي  ابتلاء به ناتوانی‌های خواندن و ديکته در کودکان پيش دبستاني 

..............

اثربخشی برنامه‌ی تلفيقي  روانی - آموزشی بر سبک تبيين بدبينانه‌ی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های يادگيری
نارسايی‌های پردازش اطلاعات حسی در کودکان مبتلا به ناتوانی‌های يادگيری

اثربخشی خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های يادگيری

اثربخشی بازی‌های حرکتی ريتميک (موزون) بر ميزان کارکردهای اجرايی کودکان با ناتوانی‌های يادگيری عصب روان‌شناختی تحولی پيش از دبستان

مقايسه‌ی عملکرد کودکان با و بدون اختلالات يادگيری در آزمون ديداری – حرکتی بندرگشتالت 

اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد رياضی دانش‌آموزان با ناتوانی يادگيری رياضی

مقايسه‌ی رفتارهای کمک طلبی تحصيلی در دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان دارای ناتوانی يادگيری رياضی

مقايسه‎‎ي  تاب آوری، رضايت زناشويی و سلامت روان در والدين با کودکان  دارای ناتوانی يادگيری و عادی

مقايسه عملکرد استروپ در دانش‌آموزان دارای اختلال يادگيری با دانش‌آموزان عادی

...................................

مقايسه ناگويی خلقی و کنترل عواطف در مادران دانش آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری

تاثير آموزش حرکات درشت و ظريف بر کاهش علائم نارساخوانی

اثر آموزش فراشناختی حل مسئله بر ناتوانی يادگيری رياضی

کاربرد چهارمين ويرايش آزمون هوشی و کسلر کودکان در تشخيص اختلال زبان نوشتاری و رياضی

مقايسه اثر بخشی سه شيوه آموزش مستقيم ، آموزش به کمک کامپيوتر و ترکيبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال رياضی

اثر بخشی آموزش کنترل تکانه بر پردازش هيجانی، تکانشوری و حواس پرتی دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضی

اثر بخشی نوروفيدبک بر اختلال يادگيری همراه با اختلال نقص توجه/ بيش فعالی

......................................................

- مقايسه حافضه فعال بين دانش آموزان نارساخوان و دانش آموزان عادی

- مقايسه ی وجدان تحصيلی و فرسودگی تحصيلی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری

- تأثير آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت، دقت و درک مطلب دانش آموزاننارساخوان

- مقايسه ی تنظيم هيجان و مکانيسمهای دفاعی در مادران دارای دانش آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری

- مقايسه ی بيحوصلگی در افراد مبتلابه اختلال رياضی، اختلال نقص توجه/بيش فعالی و افراد عادی

- اثر توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرايی(حافظه ی کاری و توجه)وپيشرفت تحصيلی دانش آموزان دارای اختلال يادگيری رياضی

- مقايسه ی ادراک ديداری حرکتی کودکان دارای اختلال يادگيری و عادی درآزمون بندرگشتالت

..................................................

- مقايسه ی نيم رخ جنسيتی اختلالات روان پزشکی هم بود با اختلال خواندن (مطالعه ی کيفی)
- شيوع اختلالات رياضی در دانش آموزان کلاس های دوم و چهارم ابتدايی شهرستان اراک و راه های کاهش آن
- اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه ی گاردنر بر ميزان خطاهای املای دانش آموزان با ناتوانی يادگيری پايه ی سوم ابتدايی شهر اصفهان
- فراتحليل اثربخشی مداخلات روان شناختی و آموزشی بر بهبود عملکرد تحصيلی دانش آموزان با ناتوانی های يادگيری رياضی
- مقايسهی سبکهای يادگيری، ويژگيهای شخصيتی و عملکرد تحصيلی دانش آموزان با و بدون ناتوانی يادگيری
- مقايسه ی اثربخشی نورفيدبک و روش چند حسی فرنالد بر هوش کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی
- مقايسه ی ويژگی های رفتاری و رشد اجتماعی کودکان با و بدون ناتوانی يادگيری
- اثر بخشی بازی درماني گروهی به شيوه ی شناختی رفتاری بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال خواندن
- مقايسه ی اثر بخشی آموزش پذيرش/ تعهد با آموزش تنظيم هيجان بر سازگاری دانشآموزان دارای اختلال رياضی


موضوعات مرتبط: کارگاهها Workshop، دانش آموزان و دانشجویان student، Download..دانلودها، لینکستان Links، پیش دبستانی و دبستان Pre school، سنجش و ارزشیابی Measurement and Evaluation، آموزش Education
[ پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ] [ 4:55 ] [ مدیر گروه ]
[ جمعه ۱۳۹۲/۰۷/۰۵ ] [ 6:13 ] [ مدیر گروه ]

کودکانمان را باهوش کنیم.

با اینکه هوش پدیده‌ای ژنتیک و استعدادی خدادادی است، توانایی‌های ذهنی افراد طی دوران زندگی و از دوران کودکی آنها کم‌کم شکل می‌گیرد.
براساس تحقیقات علمی‌انجام شده، با به کار‌بردن روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی در زندگی روزمره و در فضای آموزشی کودکان، می‌توان قدرت تفکر و هوش آنها را پرورش داد. شما هم می‌توانید از این ۹ روش برای باهوش‌تر کردن فرزندتان استفاده کنید.

بازی برای هوش

شطرنج، جدول، پازل و دیگر بازی‌های فکری، همگی برای مغز کودک همچون ورزش هستند. بازی‌هایی مانند سودوکو (جدول اعداد) علاوه بر اینکه می‌توانند سرگرمی ‌لذت‌بخشی برای کودک شما باشند، تقویت‌کننده توانایی تفکر استراتژیک، حل مشکلات و تصمیم‌گیری در وضعیت‌های پیچیده هستند.

انواع بازی‌های فکری را در خانه داشته باشید و علاوه بر این، گاهی مسائلی را به طور خیالی طرح کنید و برای حل این مشکلات و مسائل ساختگی، از کودکان‌تان کمک بخواهید. بگذارید با وضعیت‌های دشوار و موقعیت‌های پیچیده تصمیم‌گیری مواجه شده و راه‌های پیشنهادی خود را برای حل مسائل به شما بازگو کنند.

در جست‌وجوی دانش باش

محققین معتقدند که والدینی که کودکان خود را به ارائه نظرات و ایده‌های جدید تشویق کرده و کنجکاوی آنها را مورد توجه و احترام قرار می‌دهند، درس بزرگی به آنها داده‌اند؛ اینکه «جست‌وجوی دانش اهمیت زیادی دارد». از کودکان‌تان در زمینه سرگرمی‌ها و علایقشان سؤالاتی بپرسید و از کنجکاوی آنها حمایت کنید، نکات و موارد جدید مربوط به سرگرمی‌هایشان را به آنها یاد دهید و برای تشویق کنجکاوی‌هایشان، آنها را به گردش‌های آموزشی ببرید. گردش در موزه‌های تاریخی و طبیعی، رصدخانه و پارک‌های حیوانات از این جمله‌اند.

ورزش، ورزش، ورزش!


مطالعات گروهی از دانشمندان آمریکایی نشان داده ارتباط مستقیمی‌ بین فعالیت‌های ورزشی کودکان دبستانی و موفقیت تحصیلی آنها وجود دارد. بنابر تحقیقات این گروه، شرکت کردن کودکان در فعالیت‌های ورزشی، افزایش میزان اعتماد به نفس، مهارت در کارهای گروهی و توانایی‌های مدیریتی و رهبری را به دنبال دارد.

همچنین در مطالعات آنها ثابت شده بیشتر زنانی که در موقعیت کاری در نقش‌های مدیریتی و ریاست موفق بوده‌اند، در دوران کودکی و نوجوانی در فعالیت‌های گروهی و تیمی‌ ورزشی شرکت داشته‌اند. پس به جای اینکه پس از خوردن شام، جلوی تلویزیون لم بدهید، بهتر است با کودکتان توپ‌بازی کرده یا به پیاده‌روی بروید. بد نیست کودک خود را به شرکت در تیم‌های ورزشی مدرسه‌اش تشویق کنید.

شیر مادر، عصاره هوش

شیر مادر اولین غذای مغز کودک است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که شیر مادر از ۲ جهت برای کودک مفید است؛ یکی اینکه از خطر احتمالی ابتلای کودک به بیماری جلوگیری می‌کند و دیگر اینکه به تنهایی یک غذای کامل برای نوزاد است. دانشمندان دانمارکی به این نتیجه رسیده‌اند که تغذیه نوزاد از سینه مادر، کودک را هم سالم‌تر و هم باهوش‌تر می‌کند.

مطالعات ایشان نشان داده کودکانی که در دوران نوزادی ۹ ماه از سینه مادرشان تغذیه شده‌اند، به نسبت آنهایی که یک ماه یا کمتر شیر مادرشان را خورده‌اند، بسیار باهوش‌ترند. پس اهمیت شیر مادر باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد چرا که علاوه بر تضمین سلامتی نوزاد، برای آینده او و رشد مهارت‌های ذهنی‌اش هم مفید خواهد بود.

کامپیوتر در خدمت هوش

شاید تعجب کنید چون بازی‌های کامپیوتری شهرت بدی پیدا کرده‌اند و بسیار مورد انتقاد قرار می‌گیرند. بله، درست است که بسیاری از آنها وحشیانه، بی‌فایده و غیرفکری هستند اما ما در مورد انواعی از بازی‌های کامپیوتری صحبت می‌کنیم که مهارت‌های فکری و استراتژیک و قدرت تصمیم‌گیری و خلاقیت کودک را پرورش داده و کارگروهی را به او آموزش می‌دهند.

امروزه در دنیا بعضی شرکت‌های معتبر ساخت بازی‌های کامپیوتری، در تلاش هستند تا بازی‌های آموزشی‌ای بسازند که پرورش‌دهنده حافظه و توانایی‌های ذهنی کودکان خردسال (حتی کودکان نوپا) باشند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد کودکانی که انواع بازی‌های کامپیوتری آموزشی را بازی می‌کنند، نسبت به آنهایی که این بازی‌ها را تجربه نکرده‌اند از قدرت درک و تجسم تصویری بیشتری برخوردارند.

جالب است بدانید معلمان بریتانیایی، امروزه در کلاس‌های درسشان از انواع بازی‌های کامپیوتری آموزشی استفاده می‌کنند.


صبحانه یادت نره!

نتایج معتبر تحقیقات دقیقی که در دهه ۷۰ میلادی انجام شده، نشان داده است که خوردن صبحانه باعث تقویت حافظه، تمرکز و قدرت یادگیری می‌شود. کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، معمولا زودتر خسته شده و کم‌طاقت‌تر و زودرنج‌تر هستند. این دسته از کودکان نسبت به آنهایی که روز خود را با خوردن صبحانه شروع می‌کنند، از سرعت عمل کمتری برخوردارند. با وجود کمبود وقت و برنامه‌های روزانه شلوغ امروزی شاید، کمتر کسی فرصت پیدا کند که هر روز بنشیند و صبحانه مفصلی نوش جان کند. اما کودک خود را حتی فقط با خوردن یک لیوان شیر هم شده، صبحانه‌خورده، روانه مهد کودک یا مدرسه کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشد.

خوب بخور تا باهوش بشی

قند، چربی‌های اشباع و دیگر خوراکی‌های بی‌فایده را از برنامه غذایی کودکان حذف کنید و به جای آن، مواد مغذی و مفیدی که به رشد ذهنی آنها کمک می‌کند، جایگزین کنید. سال‌های اولیه دوران کودکی ـ به‌ویژه ۲ سال اول ـ بسیار اهمیت دارد و لازم است تمامی‌ مواد لازم را در رژیم غذایی کودک قرار دهید.


دوستی که هوش هدیه می‌دهد

کتاب یکی از روش‌های مفید قدیمی ‌است که امتحان‌اش را پس داده اما بعضی مواقع در مقابل روش‌های تکنولوژیک امروزی برای تقویت هوش، دست‌کم گرفته می‌شود؛ در حالی که کتاب قابل دسترس‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و در عین حال موفقیت‌آمیزترین روش برای آموزش و رشد ذهنی کودکان در تمامی ‌سنین است. برای کودکان‌تان از سنین پایین‌تر کتاب خواندن را شروع کنید. آنها را برای عضویت در کتابخانه ثبت‌نام کنید و کتابخانه منزلتان را پُر از کتاب کنید


موضوعات مرتبط: اثر بخشی آموزشی Effective Education، پیش دبستانی و دبستان Pre school، کتب درسی و کمک درسی، خلاقیت Creativity، فراشناخت (meta cognition)
[ سه شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ] [ 23:8 ] [ مدیر گروه ]
[ پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ ] [ 2:42 ] [ مدیر گروه ]
روش تفحص گروهی دردرس علوم تجربی(سلول-بافت-اندام ...)


موضوعات مرتبط: اثر بخشی آموزشی Effective Education، پیش دبستانی و دبستان Pre school، روش تدریس Teaching Methoods، گروههای آموزشی Education Groups
ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۲/۰۴/۱۴ ] [ 3:41 ] [ مدیر گروه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

"تحقیقات آموزشی""آموزش و پرورش" kharazmi"یادگیری ""دانش آموز" معلم "روش تدریس"مدیریت آموزشی "نظارت و راهنمایی"مدیریت درس برنامه ریزی ارزشیابی تحقیق پژوهش "یاددهی و یادگیری""گروههای آموزشی" "تکنولوژی آموزشی" معلمان دین مدیریت "برنامه ریزی" اختلالات یادگیری."Education" learning "student" teacher "teaching methods" "Supervision" course management planning exercise research study evaluating "teaching and learning" "educational research" "departments" "educational technology" teachers,learning disabilities.learning disorders
management "planning "Instructor Training
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت