قالب وبلاگ

تحقیقات آموزشی EDUCATIONAL RESEARCH
Educational Research تحقیقات آموزشی سنجش و اندازه گیری آموزش تدریس روش تحقیق 
لینک دوستان
لینک های مفید
gf


عنوان كنفرانس:اهداف آموزش و پرورش پيش دبستاني استاد مربوطه. ...

 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ ] [ 20:57 ] [ مدیر گروه ]

آموزش در مهدکودک های چین

 

تقسیم-غذا-(2) اگر دوست


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۲ ] [ 14:2 ] [ مدیر گروه ]

 انواع فعالیت های یاددهی ـ یادگیری در دوره پیش دبستان  


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ] [ 20:10 ] [ مدیر گروه ]
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ ] [ 19:38 ] [ مدیر گروه ]

مراحل طراحي آموزشي جشنواره ال وهاي تدريس برتر دوره يش دبستاني و ...


مراحل طراحي آموزشي جشنواره الگوهاي تدريس برتر دوره پيش دبستاني و ابتدايي  1ـ پايه و ماده درسي : ………….. 2ـ عنوان يا موضوع تدريس : … ...

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی

 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ جمعه ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ] [ 20:51 ] [ مدیر گروه ]
لینکستان آموزش پیش دبستانی

Educational Research تحقیقات آموزشی...Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی....Educational Research تحقیقات آموزشی

 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ ] [ 20:39 ] [ مدیر گروه ]

جدیدترین مقالات فلسفه ورزی کودکان

 Philosophy for Children 

[PDF] Children interpret disjunction as conjunction: Consequences for theories of implicature and child development

R Singh, K Wexler, A Astle, D Kamawar, D Fox - 2015
... 2MIT, Department of Linguistics and Philosophy 3MIT, Department of Brain and Cognitive
Sciences 4Carleton University, Department of Psychology January 14, 2015 1 Introduction
1.1 A summary of the empirical challenge: Children's con- ...

 

[PDF] A Personal Philosophy of an Ex-Teacher on Mathematics Education: A Retrospective Integrated Account

NKH Chia - Asian Journal of Management Sciences & Education …, 2015
... how to help them learn mathematics, I should investigate the varied facets of the subject and
begin to develop my own philosophy of what ... Piaget (1965) explained that they are developed
over time as children pass from one phase of cognitive development to the next in more or ...

 

Metoclopramide: warning of EPS symptoms in children in Canada

M Omega - Reactions, 2015
... 2015. Metoclopramide: warning of EPS symptoms in children in Canada. ... Health
Canada has completed a review on neurological AEs in children receiving
metoclopramide within the daily recommended dose of 0.5 mg/kg. As ...

 

Rehabilitation of children with movement disorders resulting from cerebral palsy

LV Sharova, NM Belokrylov, JV Nenakhova - Baltic Journal of Health and Physical …, 2014
... Download full text pdf. Open Access. Rehabilitation of children with movement disorders resulting
from cerebral palsy. ... The relationship between orthopedic and neuropsychiatric disorders in
children with cerebral palsy in the available literature is also insufficiently presented. ...

 

PROBLEMS AND DIFFICULTIES OF GIFTED CHILDREN

F Ratner, R Gubaydullina - SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, …, 2014
... DOI: 10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.090. PROBLEMS AND DIFFICULTIES OF GIFTED
CHILDREN. F. Ratner, R. Gubaydullina. Saturday 1 November 2014 by Libadmin2014.
ABSTRACT Gifted children are known to be special. They differ from their peers. ...

 

The Relationship between Mental Health and Young Children's Academic Development: What We Can Learn From a National Sample of At-Risk Chilean Children

KM Canenguez - 2014
... Doctor of Philosophy (PhD). Department. Clinical Psychology. First Advisor. Abbey Eisenhower.
Second Advisor. Jean Rhodes. Third Advisor. J. Michael Murphy. Abstract. The relationship
between psychological problems in children and poorer academic outcomes has been well ...

 

[PDF] Understanding Indoor Play in Deaf Children: An Analysis of Play Behaviors

MM Musyoka - Psychology, 2015
... What if she had early language access but none of her deaf peers had similar early language
benefit? What if Ann was a boy? What if the teacher's philosophy did not support play among
deaf children? What if Ann was observed playing outside the classroom? ...

 

Investigating the principal adaptive comfort relationships for young children

D Teli, PAB James, MF Jentsch - Building Research & Information, 2015
... Olesen, BW (2007). The philosophy behind EN15251: Indoor environmental criteria for design
and calculation of energy performance of buildings. ... Given the different thermal perception of
children found from pupil surveys (de Dear, Kim, Candido, & Deuble, 201515. ...

 

Optimizing Perioperative Care for Children and Adolescents with Challenging Behaviors.

K Balakas, CSG CNE, BSN Carra Tilley - MCN: The American Journal of Maternal/ …, 2015
... This is a commonly used ther- apy for children with developmental disorders delivered by
occupational therapists, although the research base for its effectiveness has not been ... Parents
as Experts Family-centered care is a philosophy that frames our nursing care delivery model. ...

 

RATIONAL-EMOTIVE BEHAVIOR THERAPY FOR PARENTS OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS (CASE STUDY)

Y Milanich - SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, …, 2014
... RATIONAL-EMOTIVE BEHAVIOR THERAPY FOR PARENTS OF CHILDREN WITH SPECIAL
NEEDS (CASE STUDY). ... Aims of rational-emotive behavior therapy (REBT) correspond to
psychological problems of relatives of children with special needs. ...

موضوعات مرتبط: دانش آموزان و دانشجویان student، پیش دبستانی و دبستان Pre school، فلسفه برای کودکان Philosophy for Children..p4c، اصول فلسفه تعلیم و تربیت
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ] [ 19:24 ] [ مدیر گروه ]
 آنچه یک مدیر ویک مربی پیش دبستانی باید بداند


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]

چند روش تدریس فعال

روش تدریس  کاوشگری

روش تدریس  دریافت مفهوم

روش تدریس طرح شبکه ای

روش تدریس بدیعه پردازی

روش تدریس پژوهش آموزش

روش تدریس ساختگرایی

روش تدریس بارش فکری


موضوعات مرتبط: فن و روش تدریس Teaching Methoods، دانش آموزان و دانشجویان student، پیش دبستانی و دبستان Pre school، ادامه تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، کتب درسی و کمک درسی، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning
ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۰ ] [ 23:27 ] [ مدیر گروه ]

آسيب شناسي آموزش و پرورش در مدارس امروز

 

مقدمه

هزاران سال است كه بشر براي آموزش و پرورش خود و فرزندانش در تكاپوست و تمام تلاش خود را بكار مي گيرد تا بلكه بتواند با آموزش و پرورش به هدف هايي چون مقابله با جهل و ناداني ، ترويج فرهنگ، حفظ حاكميت و برانگيختن حس وطن دوستي و غيره دست يابد.آموزش و پرورش از ديرباز ابزاري در دست حاكميت بود تا از طريق آن به هدف هاي سياسي ، اقتصادي ، نظامي و فرهنگي خود دست يابد . در قرون گذشته رشد آموزش و پرورش بسيار كند بوده و برون داد آن قادر به ايجاد تحولات چشمگير در دنياي آن زمان نبود.

 


موضوعات مرتبط: فن و روش تدریس Teaching Methoods، پیش دبستانی و دبستان Pre school، اثر بخشی آموزشی Effective Education، نظریه های یادگیری و تدریس Theories of learning، گروههای آموزشی Education Groups
ادامه مطلب
[ یکشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ] [ 7:12 ] [ مدیر گروه ]

مهم‌ترین آموزش‌های قبل از مدرسه

مهم‌ترین آموزش‌های قبل از مدرسه


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]

اهميت و ضرورت آموزش پيش از دبستان


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ جمعه ۱۳۹۳/۱۰/۰۵ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]

اهداف دوره پیش دبستانی
 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]
بررسی بنیادهای نظری برنامه درسی فلسفه برای کودکان (P4C) از دیدگاه فیلسوفان عقل گرا
 

 

دکتر یحیی قائدی
استاد یار دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم)

چكيده

هر برنامه درسی و از جمله برنامه درسی فلسفه برای کودکان ، بر نظریه و بنیادهای نظری استوار است .این بنیادها را در بدو امر می توان در دیدگاه ها و آراء فیلسوفان جستجو کرد هم به دلیل این که این برنامه درسی قصد دارد فلسفه ورزی را به کودکان بیاموزد و هم به دلیل شمولیت و کلیت فلسفه در نظریه و نظریه پردازی . در این مقاله صرفاً به بررسی اندیشه های فیلسوفانی نظیر سقراط ، افلاطون ، دکارت ،کانت، هگل ، نلسون ، لیپمن پرداخته شده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که اندیشه های سقراط ، افلاطون ، کانت مفهومی از فلسفه را مورد حمایت قرار می دهند که برنامه درسی برای کودکان بر آن استوار است ، اندیشه های سقراط در عین حال در روش و در عمومی دانستن فلسفه ، از این برنامه حمایت می کند. وابستگی همه دیدگاه های افلاطون به تربیت و فلسفه تربیت نیز زمینه لازم را برای رشد چنین برنامه تدارک دیده است. تأکید دکارت بر فلسفه ورزی و باز گرداندن فلسفه به جایگاه واقعی خویش و نزدیکی قواعد و مراحل روش دکارت به روش مورد نظر برنامه درسی فلسفه برای کودکان را می توان جزء بنیادهای نظری این برنامه قلمداد نمود. بزرگترین سهم هگل در ارتباط با برنامه درسی فلسفه برای کودکان تاکید او بر آموزش منطق است. سهم نلسون در این برنامه نیز تدارک تجربه ای عملی است از اجرای روش سقراطی که تقریباً شبیه آن چیزی که این برنامه مد نظر دارد . لیپمن به عنوان بنیانگذارنیز سهمی جدی در این زمینه دارد. تغییر شیوه سقراطی از گفتگوی دو نفره به گروهی ، استفاده از متون مکتوب ، عدم اعتقاد افلاطون به دموکراسی و تمایل او به ورود به دوره دیالکتیک از سن 18 سالگی به بعد ،
مخا لفت کانت با ورود زود هنگام دانشجویان [ و کودکان ] به بحث های فلسفی ، تاکید هگل بر اطاعت از دولت و... از جمله ناهماهنگی نظری اندیشه های این فیلسوفان با این برنامه است.

کلید واژه ها: 
فلسفه برای کودکان ، برنامه درسی فلسفه برای کودکان ، فیلسوفان عقل گرا


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school، Creativity خلاقیت . مهارتها و انواع تفکر thinking، فلسفه برای کودکان Philosophy for Children..p4c
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ] [ 22:32 ] [ مدیر گروه ]

ویژگی های کودکان پیش دبستانی


ویژگی های کودکان پیش دبستانی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ] [ 18:11 ] [ مدیر گروه ]

از4 تا 5 سالگی 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]

رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ سه شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۲ ] [ 17:36 ] [ مدیر گروه ]

کودک پیش دبستان: ازخط خطی کردن تا نوشتن جمله‌ها!

کودک پیش دبستان: ازخط خطی کردن تا نوشتن جمله‌ها!


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ] [ 18:9 ] [ مدیر گروه ]
  1.  خلاق کودک محور براي کودکان پيش دبستان

     
    آموزش خالق براي کودکان پيش دبستان. آموزش و پرورش ... اين برنامه بايد به دور از كليشه ها، در برابر نيازهاي كودكان انعطاف داشته باشد. در روش. آموزش ... از كودكان خواسته شد تاآنچه را از داستانک نخودي برداشت كرده اند، به شکل نمايش اجرا كنند. گروهي از آن ها ...

 


موضوعات مرتبط: پیش دبستانی و دبستان Pre school
[ دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۱ ] [ 17:52 ] [ مدیر گروه ]

گروه 1- «فلسفه برای کودکان» P4C (Philosophy for Children) - استفاده از داستان های بدون تصویر به عنوان انگیزه برای شروع کندوکاو گروهی/ مشترک
§ متیو لیپمن-آمریکا Matthew Lipman (Professor of Education) طراح و نظریه‌پرداز «فلسفه برای کودکان» و مبتکر روش تدریس COI (Community of Inquiry) و بنیاندگذار IAPC و نویسنده ی 7 رمان بلند و راهنمای معلم آن ها با کمک دستیارش خانم شارپ. ایشان در دسامبر 2011 از دنیا رفتند.

همکاران و رهروانش:
§ آن مارگارت شارپ- امریکا- شاگرد و همکار متیو لیپمن
Ann Margaret Sharp (Professor of Education) و نویسنده ی داستان بیمارستان عروسک ها و راهنمای معلمش- ایشان در بهار سال 2011 از دنیا رفتند.
§ فیلیپ کم- استرالیا-Philip Cam وی از شاگردان متیو لیپمن و بنیانگذار نهضت «فلسفه در مدارس» است تا مشخص شود این حرکت خاص کشور استرالیا است.
§ کاترین مک کول – انگلستان Catherine C. McCall رئیس گروه کندوکاو فلسفی و تأمل در تعلیم و تربیت در اروپا Society to Advance Philosophical Enquiry and Reflection in Education (SAPERE) و از شاگردان متیو لیپمن و نویسنده ی 8 رمان کودکان و راهنمای معلم برای سنین 7 الی 18 سال- مبتکر نام کندوکاو فلسفی گروهی/ مشترک COPI (Community of Philosophical Inquiry)
§ تیم اسپراد- استرالیا- - Tim Sprod آغازگر نهضت استفاده از داستان و روش تدریس
COI (Community of Inquiry) برای کندوکاوهای علمی Scientific Inquiry در کلاس علوم
§ دیوید کندی- امریکا- David Kennedy همکار و استاد دانشگاه مونت کلر در شاخه ی فلسفه برای کودکان
§ موگن/موخن گریگوری – آمریکا- Maughn Gregory رئیس فعلی IAPC بعد از لیپمن در دانشگاه مونت کلر

 

گروه 2- «فلسفه  با کودکان» PWC (Philosophy with Children)به کارگیری داستان های مصور به عنوان انگیزه برای شروع کندوکاو فلسفی گروهی/ مشترک با کودکان-
§ این رویکرد به واسطه تلاش های «گرت. بی. متیوز Gareth B. Matthews »، «راجر ساتکلیف- Roger Sutcliffe»، «جوانا هینز Joanna Haynes » و «رابرت فیشر Robert Fisher » با نام "فلسفه با کودکان" در انگلستان شناخته می شود. در این رویکرد به نظر فیشر گاهی شعر، افسانه، موسیقی، عکس، نمایش، برنامه های تلوزیونی و ... نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
§ توماس وارتنبرگ- آمریکا- Thomas Wartenberg از رهروان گرت متیوز برای استفاده از داستان های مصور کودکان و اخیرا اضافه کردن بخش هایی گفتگویی از فیلم هایی که منجر به بحث پیرامون مباحث فلسفی می شود.

گروه 3- طرف داران آموزش فلسفه به کودکان ولی مخالف با روش اجرایی متیو لیپمن
§ اسکار برنی فیه- فرانسه- Oscar Brenifier
§ پر یسپرسن- دانمارک- – Per Jespersonایشان به نوعی فلسفه برای کودکان پیش دبستانی را بنیان گذاشتند P4K (Philosophy for kindergarten)


موضوعات مرتبط: Download..دانلودها، کارگاهها Workshop، لینکستان Links، مقاله article، دانش آموزان و دانشجویان student، پیش دبستانی و دبستان Pre school
ادامه مطلب
[ شنبه ۱۳۹۳/۰۸/۲۴ ] [ 8:32 ] [ مدیر گروه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

"تحقیقات آموزشی""آموزش و پرورش" kharazmi"یادگیری ""دانش آموز" معلم "روش تدریس"مدیریت آموزشی "نظارت و راهنمایی"مدیریت درس برنامه ریزی ارزشیابی تحقیق پژوهش "یاددهی و یادگیری""گروههای آموزشی" "تکنولوژی آموزشی" معلمان دین مدیریت "برنامه ریزی" اختلالات یادگیری."Education" learning "student" teacher "teaching methods" "Supervision" course management planning exercise research study evaluating "teaching and learning" "educational research" "departments" "educational technology" teachers,learning disabilities.learning disorders
management "planning "Instructor Training
موضوعات وب
امکانات وب



در اين وبلاگ
در كل اينترنت